StudieConnect is een platform dat leerlingen, docenten, bedrijven en externe partners regionaal aan elkaar koppelt. Daarmee wordt onderwijs betekenisvoller, worden docenten ontlast en leerlingen gemotiveerd eigenaar te worden van hun eigen ontwikkelproces.

Samenwerking regionale partners

StudieConnect zet zich in om inspirerend onderwijs te vergroten. Dit gebeurt door te automatiseren, middels software, waar mogelijk en te motiveren waar nodig. De leerling staat centraal en wordt verbonden door intensieve samenwerking van regionale partners.

Chocolade

Market-it is de samenwerking aangegaan met StudieConnect omdat we het belangrijk vinden leerlingen in het basisonderwijs te laten zien wat de regio te bieden heeft. Onze slogan ‘Maakt je zichtbaar’ nemen we heel letterlijk en dus gingen we op 9 december naar basisschool Wereldwijs in Eersel om aan groep 5 en 6 uitleg te geven over onze bedrijfsactiviteiten. Het thema waarmee op dat moment in de school gewerkt werd was ‘chocolade’ en laat dat nu net iets zijn waar Market-it affiniteit mee heeft. Dagelijks wordt een serieuze hoeveelheid mini Tony Chocolonely’s weggewerkt op kantoor. Op het moment van het scholenbezoek liep er zelfs een campagne waarin volgers van onze social media konden raden hoeveel van die chocolaatjes er in één maand gegeten worden.

Eigen ontwerp

In de klassen gaven onze collega’s Ilse, Merel en Sjeel, een presentatie over onze bedrijfsactiviteiten. Ze vertelden wat marketing inhoudt, hoe social media gebruikt kan worden om je product of dienst te verkopen en wat grafische vormgeving is. Daarna was het de beurt aan de leerlingen om een wikkel te ontwerpen voor een Tony Chocolonelyreep, dat het kerstattentie aan onze klanten zou worden. De wikkel moest aan een aantal eisen voldoen. Zo moest er ruimte zijn voor de wettelijk verplichte vermeldingen, moest het thema ‘Kerst’ eruit springen en de identiteit van ons bedrijf naar voren komen. Er was nog veel meer te beleven bij het bezoek van Market-it aan Wereldwijs. Er werden video opnames gemaakt door Paul van Creating Frames. Eén van de video’s wordt via een QR-code aangeboden aan de klanten die de reep ontvangen. De andere video wordt ingezet om meer bedrijven en scholen te inspireren deze verbinding aan te gaan.

Zaadjes geplant

Door de medewerkers van Market-it werd het mooiste ontwerp uitgekozen; die is door onze grafisch vormgeefster uitgevoerd en besteld. Een prachtige manier om de leerlingen uit te leggen wat marketing is, hoe het werkt en wat je kunt doen om je doelgroep te bereiken. De wikkel van Maera werd gekozen als mooiste. Voor haar is het een fantastische succeservaring die haar waarschijnlijk voor altijd bij zal blijven. Wie weet is er bij de leerlingen een zaadje geplant om later te kiezen voor marketing. Door hen te laten zien wat de regio te bieden heeft, wordt de keuze voor een latere opleiding wellicht makkelijker, maar vooral toegankelijker gemaakt.

Voor Market-it, basisschool Wereldwijs en StudieConnect een mooi voorbeeld om te laten zien wat regionale samenwerking inhoudt. Voor herhaling vatbaar, wat ons betreft in ieder geval.