Content marketing is te vergelijken met een trampoline. Als je één keer springt, is de kans dat je buurman je ziet niet heel groot. Als je drie keer per week springt, is de kans al een stuk groter. Zo werkt het ook met social media. Eén los bericht levert weinig interactie of bereik op. De kracht zit ‘m in herhaling. Vaak genoeg springen zodat je gezien wordt. Als je daarbij een mooie salto maakt, willen méér mensen het zien. Maar waarom zou je allereerst überhaupt beginnen met springen? Wij leggen het je graag uit.  

Jouw nieuwe klant vind je op social media

De content marketeers van Market-it zijn specialisten op het gebied van social media. Zij begrijpen hoe algoritmes werken en wat werkt op welk platform. Zo gaat Instagram goed op plaatjes, is LinkedIn erg geschikt voor zakelijke berichten en bereik je familie en vrienden het best via Facebook. Eén ding is zeker: op één van deze kanalen vind jij je nieuwe – of bestaande – klanten. Het is aan onze specialisten de taak om uit te zoeken waar ze zich bevinden.

Luchtig versus serieus

Social media is een luchtig platform. Toch mogen berichten best wat langer en serieuzer zijn, als het maar boeiend is. Probeer vooral niet altijd te verwijzen naar je website, dit werkt meestal averechts op je uiteindelijke doel. Onze content marketeers weten hoe social media in is te zetten voor jouw doel, denk bijvoorbeeld aan meer bereik, interactie of naamsbekendheid.

Statistieken zeggen niet alles

Delen, liken of op een URL klikken: dat is de insteek van social media. Lezers triggeren actie te ondernemen; het is elke keer weer een uitdaging. Gelukkig kun je achter de schermen van social media precies onderzoeken welke berichten goed scoren. Zo weet je wat je moet posten om interactie te krijgen, weet je voor welke onderwerpen er minder interesse is of hoe vaak je een bericht moet plaatsen. Iedereen kan een account aanmaken op een platform, maar niet iedereen weet hoe je er het hoogst haalbare uit kunt halen. Toch zeggen statistieken niet alles. Soms is het waardevoller om te horen dat er veel over het bericht gepraat wordt, dan dat het bericht online goed heeft gescoord. Social media kan de mond-tot-mondreclame dus zeker stimuleren.

Het nieuwe Google

Social media is het nieuwe Google. Vooral de jeugd kijkt op de platforms waar het lekkerste broodje te vinden is, waar de mode te vinden is die ze willen dragen en waar ze naartoe moeten om gezien te worden. Benut deze functie door zoveel mogelijk volgers te krijgen en de jeugd te interesseren in jouw product of dienst.

Van verandering wordt niemand slechter

Onze content marketeers onderhouden nauw contact met de klanten, bepalen in overleg welke berichten geplaatst worden en welke onderwerpen interessant genoeg zijn om te delen.  Dat gebeurt meestal met een luchtige ondertoon want ‘ellende is er al genoeg in de wereld’. Wij zijn niet bang om af en toe iets nieuws te proberen, toe te geven dat het niet werkt en een nieuwe weg in te slaan. Niet geschoten is altijd mis en van verandering wordt niemand slechter. Vaak is het even puzzelen wat aanslaat bij de doelgroep. Wat voor het ene bedrijf werkt, hoeft dat voor een ander niet te doen. Daarom is het onze taak voor elke klant unieke content te maken. En laat dat maar over aan onze marketeers.

Herhalen, herhalen, herhalen

Als je met je salto indruk hebt gemaakt op de lezer, wil dat niet zeggen dat de lezer jouw bericht onthoud. De kracht zit hem in herhaling, oftewel blijven springen. Herhaling zorgt ervoor dat je informatie langer kan onthouden. Een herhaling van een boodschap zorgt voor herkenning waardoor mensen hier een positiever gevoel bij krijgen. Bovendien hebben mensen de neiging om een voorkeur te ontwikkelen voor mensen of dingen die herkenbaar voor hen zijn. Oftewel jump, jump, jump.