Een nieuw bedrijf gestart en een huisstijl nodig? Ja natuurlijk! Maar wat valt er nu allemaal onder de overkoepelende term ‘huisstijl’? De huisstijl van je onderneming is namelijk zeer belangrijk. Het geeft weer wie je bent als bedrijf en zorgt voor een vorm van herkenning. Ieder professioneel bedrijf is in het bezit van een goede huisstijl. Maar ook bepaalt je huisstijl wat voor doelgroep je aantrekt.

Een huisstijl is dus een bewust gekozen wijze van presentatie naar buiten toe. Het gaat hierbij uitsluitend om het visuele aspect van je bedrijfsidentiteit, ook wel corporate identity genoemd.

Een huisstijl omvat een heleboel vormgegeven aspecten. Hierbij kun je denken aan digitale en gedrukte media. De basiselementen van een huisstijl zijn namelijk een logo, visitekaartje en briefpapier. Met deze basisonderdelen kom je al een heel eind, maar je bent er nog niet. Dit is namelijk niet waar je huisstijl stopt.. Het is van belang dat je visuele identiteit zichtbaar wordt in alle kanalen en middelen die worden ingezet voor je bedrijf. Denk hierbij aan je website, een brochure ontwerp, enveloppen, een email handtekening, maar bijvoorbeeld ook Powerpoint templates in lijn met je bedrijfsidentiteit. Zorgen voor een consistent geheel, dat is waar het allemaal om draait!

Daarnaast is het noodzakelijk eenduidig te blijven communiceren vanuit je bedrijf. Het is belangrijk om consistent aan de volgende punten te blijven denken; het logo gebruik, slogan gebruik, kleurgebruik, dezelfde lettertypes, stijlelementen, fotografie en taal-/beeldgebruik.

Nieuwsgierig hoe we jouw huisstijl nog verder professioneel kunnen uitbouwen? Laat ons weten waar je naar op zoek bent!