Vaak bezoek je websites waarop niet duidelijk een call-to-action zichtbaar is. Als bezoeker struin je de pagina’s af naar informatie, maar vervolgens vindt er echte ‘actie’ vaak niet plaats. De oplossing hiervoor noemen wij ‘het button effect’. Een call -to-action is hetgeen wat ervoor zorgt dat het doel van je website wordt behaald. Dit hoeft niet altijd een aankoop te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook gaan over het bezoeken van een pagina of het aanvragen van een offerte. Een juiste call-to-action zorgt voor optimaal online resultaat. Hiermee kun je namelijk een bezoeker in een richting sturen waarvan jij wilt dat een bezoeker die ervaart. Soms is het namelijk noodzakelijk dat de bezoeker door meerdere pagina’s op je website wordt geloodst, voordat deze bij (bijvoorbeeld) het contactformulier terecht komt. Het zorgt dus ook voor een bepaalde ‘structuur’ op je website en bepaald overzichtelijkheid.

Maar hoe ziet een call-to-action er nu uit? Allereerst moet het lijken op een knop, oftewel een button. Gebruik voor deze button een bold font & een opvallende kleur. Een call-to-action moet namelijk in een oogopslag opvallen op de pagina. Om nog meer de aandacht de trekken voor de button is het in sommige gevallen slim de button te animeren. Dit zodat hier extra aandacht op wordt gevestigd.

buttoneffect